Då kör vi igen ...

Allt blir inte alltid som tänkt, men det går bra ändå! Allt ordnar sig alltid - så är det juh!
 
Efter lite omstuktureringar i vardagen, så är det nu jag och tjejerna som bor här i stora huset, så det som ska fixas får jag fixa. Den stora soffan i vardagsrummet flyttade härom helgen, så den mindre soffan i allrummet fick ta över dess plats. Så helt plötsligt blev det himla tomt i allrummet. Tankarna frodas, ideér föds och jag bestämde mig för att skaffa en fåtölj. Så Blocket gick hett några dagar och slutligen fanns den där - fåtölj Karlstad från IKEA för 500:-! Taget! En läslampa behövdes oXå, så en loppis sväng resulterade till en golvlampa med stålben och en svart kupa för 50:-. Perfekt! Sedan har jag köpt ett radiobord som i dagsläget står och väntar på sin andra strykning svart färg - sen ska jag bereda plats för den.
 
 
 
 
 
Sedan har gästrummet nere blivit tomt, så där körde jag igång och målade väggar, tak och fönster vita. Heltäckningsmattan och plastmattan tog jag ut idag och nytt golv ska läggas in. Dörrarna ska målas och karmarna ska få ett lager färg till. Har fin fina ideér om hur jag vill att sängdelen ska se ut där nere! Ska åka in och köpa golv nästa sväng jag ska ut till Birsta - sen ska golvläggaren i mig ta plats!
 
 
 
 
Sist men inte minst så fyller storhjärtat 13 år idag, så nu har vi en tonåring i huset - spännande!! :) Vi firade med skönsång, presenter och en semla på sängen imorse och nu ikväll har vi ätit en god potatis- och purjolökssoppa med nybakade baguetter (som Tindra gillar starkt) och avslutade med en hallon- och marängtårta. På söndag firar vi en gång till!
 
 
 
Ha det bäst & pöss på näsan!!!
 
 
 
 
 

Kommentera här: