Måste börja använda kameran mer ...

...så det är så!
 
Just nu har jag många projekt på gång - vilket ger lite spänning, ideér, utmaningar och glädje här i livet!
 
Först och främst så tänkte jag börja fixa lite grejjer så att jag kan ha en liten fotostudio här hemma, det ska köpas belysning, bakgrundsstativ, bakgrunder samt lite annat smått och gott. Sedan fortplantade sig en liten idé om att göra om uterummet nere till att fotografera porträtt och liknande. Får börja lite smått, sen får vi se vart det bär!
 
Tänkte även sätta in mig mer i Adobe Photoshop CC och Adobe Lightroom för att kunna redigera bilderna när det behövs. Finns en del att ta in när man inte grejjat med det på ett tag! Men skulle egentligen behöva en ny dator så jag kan arbeta lite snabbare än vad jag kan idag!
 
Nästa helg ska jag fotografera ett bröllop, så jag letar inspiration för fulla muggar - ska bli väldigt roligt och utmanande!
 
Idag testade jag att fotografera tjejerna i .raw-format, vilket jag inte gjort förrut, men möjligheterna med redigering av raw-bilder är oändliga, så det är lika bra att lära sig det oxå!
 
 
 
 
Nu när jag laddade upp några bilder till bloggen insåg jag lite lätt att det krävs lite grann för att lägga upp bilder jag tar - då de måste konverteras till jpg-filer samt vara mindre än 8 MB (därav vart det bara tre av sex som blev upplagda nu)! :P
 
Sen har jag som sagt lite andra projekt, men de tar vi sen! :)
 
Ha det bäst & pöss på näsan!!!
 

Kommentera här: