Vi har blivit med hus! Tjohoo!

Jajjamen, så är det - äntligen är vi husägare :) På samma gata som jag bott förrut här i Indal och det känns så bra. Barnen har nära till pappan och vi har plats för Tobbes barn när det kommer upp. Vi får renovera och göra det vi vill ... så underbart. Det som oXå är fantastiskt är att vi har fiber in i huset - så jag kan ta upp mitt fotointresse och dela med mig av alla bilder jag tar - och inga GB tar slut och måste fyllas på! Tjohoo för det!
 
Så jag kan börja med att dela med mig av några få bilder jag tog idag på smågrejjer här i huset - vi har fantastiskt mycket att renovera och allt tar sin tid.
 
Huset vi flyttade till var klätt med furupanel och strukturtapeter ÖVERALLT :P Så det har gått mycket vit färg men än är det mycket kvar :)
 
Turkost, vitt och grått blev Ebbas färgval när det gällde tapeter.
Matchande inredning hade vi redan.
Ebba köpte en drömfångare när vi var i Turkiet som passade perfekt i hennes rum.
 
Tindra ville ha "USA-inspirerat" rum - med rött,blått och vitt. 
Dock saknas fortfarande det röda, men det kommer.
Fantastiska kulörer på toa, brunt porslin, grönt golv och vit/gröna tapeter. 
 Tobbe köpte en soffa som var lite större än vår förra.
 
Som sagt, det återstår en del .... projekt vi har kvar är - måla alla fönster vita, måla alla golvlister vita, bygga ett sovrum uppe till mig och Tobbe, tapetsera och lägga golv i köket, trapp och trappräcke ska målas vit och nya "trappmattor" ska på plats. Sen kan vi börja inreda på riktigt. Just nu är möblerna bara uppställda sporadiskt och det är värsta flyttkaoset. Källaren tar vi tag i när upp är klart :)
 
Tjohooo ... jag vet precis vad jag ska göra i sommar :P
 
Ha det bäst & pöss på näsan!!!
 
 
 
 
 

Kommentera här: