Jag & Tindra trotsade kylan ...

.... och åkte iväg till Sidsjöbacken för en härlig eftermiddag!! Tindras skola skulle ha friluftsdag idag - vara i Sidsjöbacken och åka slalom hela dagen - dock blev den avblåst kl 7 imorse - pga kylan (-24)......

Istället packade jag väskan - så att vi kunde åka och bada - dock öppnade inte badhusen förrän efter kl. 12 - så vi hade ingen panik!! Tänkte dock besöka Birsta en snabbis innan badet - men när vi skulle starta bilen så var den strömlös....

När  Magnus var på väg hem från jobb för att hjälpa till att starta vår strömlösa Volvo - så sken solen så skönt & det hade blivit mildare ute (-16) - slalom lockade mer än badhuset!!

Jag och Tindra var framme vid Sidsjöbacken strax innan kl 12 - och åkte i 3 timmar. Backen var nästan helt tom - så vi hade den i princip för oss själv :P Tindra är riktigt duktig - och sista 1½ timmen åkte hon bygelliften alldeles själv - samt swischade ner för backen som en riktig slalomprinsessa ;) Jag kom snäppet efter som värsta plogbilen ;) Det var verkligen skönt väder .... ca -6 grader .... ingen vind & solen tittade fram mellan varven!!
















Igår var det Junis på Häreborg .... tjejerna fick testa på att dansa lite hip hop - försök till bugg blev det oXå - men tyvärr hade nästan alla barn fullt upp med annat - så det vart inte så mycket buggande :P Tindra & Ebba lånade massa böcker på biblioteket. De provade på att spela pingis, busade med sina kompisar ..... och hade skoj!










Nu måste jag packa .... för imorgon blir det intensivt .... jobba först, snabbt hem & hämta Tindra - åka till ridskolan som är mellan 15.50-17 - sen snabbt hem ... duscha ... åka till Härnösand där kursen börjar kl. 19 ... sen blir det en helg i buggens tecken! Men helst av allt skulle jag vilja vara hemma & inviga mitt badrum - som blir färdigställt imorgon :)

Ha det bäst & pöss på näsan!!!




1 Syster J:

skriven

Det ser helt underbart ut! Jag är så impad av Tindra när det gäller skidåkning. Säg till henne att hon får lära sin gamle moster ;)



Ta nu hand om dig i helgen.

Älskar dig/er.

Puss

2 Mor & Far:

skriven

Vad ni får va med om mycket, kul med slalom och riktigt duktiga är ni båda två. Tindra är kanske med i OS nån gång under 2010 talet. Kan tänka mig att du vill vara hemma och testa DITT SPA, men det kommer du att få göra varje dag om du vill. Kul att bli färdig kursledare och lära oss dansa bugg.. Kramen till er alla i Indal Pussen & Kramen Älskar er alla. M&M

3 Ninnie:

skriven

KLK blir säkert väldigt roligt och intressant! (Jag kan hjälpa dig att inviga badrummet senare, haha! Jättefint blir det!)

Och TACK för den fina kommentaren. :D

Puss!

4 Catharina:

skriven

Ja det är verkligen bra för kidsen i Sidsjön!!

Härliga kort!

Kommentera här: