SkÅnEs djurpark... med bliXtar & dunder (och magiska under;))

Begav oss tiil Skånes djurpark idag .. jag & Johanna ... och Tindra, Ebba & Olivia :o) Fler fick inte plats i bilen - så Staffan fick stanna hemma (undrar om han tyckte det var tråkigt & dricka massa öl, whiskey, äta pizza & umgås med sin vän?) ;)

Hela vägen mot djurparken regnade det en massa ... men jag hade min inställning på att det kommer bli bra när vi är framme - och 2 minuter efter vi parkerat bilen slutade det regna & solen hälsade på. Vi gick och tittade på alla djur, käkade glass & blev överlyckliga när vi fick ett kärt återseende av våra kusiner ..... de skånska lortiga grisarna - finns det nått bättre ;)

När vi kommit fram till björnarna hopade molnen sig och det började åska, bliXtra & regna ... som tur var så fanns det ett fika ställe med tak precis där - så vi sprang dit och tryckte bland de andra besökarna (men det var dock inte trångt) ...stora kulor av hagel kom från himlen, åskvädret var precis över oss ..... Tindra var lite orolig att bliXten skulle slå ner på oss - men vi dämpade oron med en korv m. bröd till kidsen ..... när den sedan var uppäten - var åskvädret förbi och solen tittade fram igen - på en blå himmel ...... cooolt va??

Väl hemma hos syster igen åt vi en god middag - Spaghetti & köttfärssås .. sedan sprang tjejerna ut och hoppade bland vattenspridarna *ler*

Inatt kommer Mangan hit .... sen kör vi hem till Norrland på lördagkväll.



















Såååååååååå nu har jag bara 1200 bilder tagna sedan i lördags ;) Vad ska jag göra med alla?? :o)



Satt och kollade på lite synonymer & fastnade för ordet besatt & lust ....& jag tror mest på lust!!


besatt1 styrd, behärskad, helt uppfylld; ockuperad, intagen 2 galen, vanvettig, tokig, rabiat

lust1 håg, intresse, böjelse, fallenhet, önskan, vilja; begär, åtrå, åhåga 2 glädje, lustkänsla, fröjd, nöje, tillfredsställelse, njutning, vällust


Ha det bäst & pöss på näsan!!!

Kommentera här: