Chai latte .... mumsigt värre ;)

Här sitter jag - alldeles mysig och nöjd - efter en goooood Chai Latte *ler* Har längtat efter en sån i snart 2 veckor juh!! Så idag blev det  - Chai Latte Spice alá Karolina :o) 1,5 dl Chaite m. smak av kanel, kardemumma, nejlika - typ pepparkaka, 1,5 dl skummad lattemjölk, 1,5 tsk honung & lite kanelhjärtan på toppen ..... mmmm... aj lajk!!


Min smakupplevelse ikväll

Magnus har varit lite febrig - tror han fått en släng av mitt - som jag hade förra veckan .... stackarn ;) Fast nu sitter han feberfri .... med lite halsont ;) Så synd om honom juh!! Tycker det e' lite lustigt att män blir såååå klena vid feber *ler*

Gjorde en delikat morotspannkaka med äppel/lingonsylt - som vi fick i oss ... ingen hit enligt E & T ... men T's kompis gillade det!! Tyckte själv det blev smarrigt - kändes nyttigare än vanlig tjockpannkaka - hade juh morötter, potatis & purjolök & bacon i .....


Helt OK!!


Kunde inte motstå att köpa en ny smak av FUN light idag .... smultron/vattenmelon - den smakade abolut alldeles bra - nästan påminde om sådan hemmagjord saft som man gör på en liten flaska av något slag!


Läskande

Annars har det varit lugnt .... men veckan har varit väldigt hektiskt & turbulent - men nu börjar det lugna ner sig. Tror vi åker upp till Edsele imorgon och stannar en natt hemma hos Mangans mamma & pappa - och kanske åker iväg på en skoterutflykt på lördag och bara myser på tillsammans med dem.


Tindra & jag...


Mina raringar i pyjamas!! Älskar MEST!!
♥♥♥

Vecka 11 kommer jag vara väldigt osynlig - iallafall bland nära & kära !! Har nämligen anmält mig till en kurs - UGL - som jag ska gå för att utveckla mig själv & mitt ledarskap .... spännande - 5 dagar i internatform!! En kurs som jag velat gå länge .... och nu är det daXs ... på eget bevåg & initiativ!! Ser verkligen framemot den - även om mitt blivande spa nere i källaren kommer bli lidande....allt kostar pengar och sådana växer inte på träd!! Men det får det faktiskt vara värt! Vissa chanser kommer aldrig tillbaka i livet!!!

Förresten ..... imorse så fick jag en stor kram av den första vuxna människa jag träffade *ler* Massa uppmuntrande ord - så man blev alldeles paff!! Det är juh inte så vanligt - men det kändes riktigt bra!! Tack T!!!

Ha det bäst & pöss på näsan!!!
1 Johanna:

skriven

Åhhh jag älskar oxå dom såååå! ;)

Det gör ont i en när man inte vet när man ska träffas! Sitter och pratar om det dagligen i lilla Vellinge hur mycket vi vill träffa er!

Hoppas vi hittar en relativ billig resa upp till er snart!







2 Tesen:

skriven

Skönt o höra att det uppskattades. Ville bara upplysa dig att du e en bra människa:)

Kramen

3 Far:

skriven

Du ska veta att en människa som du finns det inte många av. Och tyvärr så finns det desto fler av "den andra sorten". Det är många som älskar dig! Hoppas att kursen blir ett lyft. Ingen slappkurs. Och spa blir det nog en da =)



(Till Magnus; Jag vet att när vi män blir sjuka så är det tufft. Håll ut!)



Karolina, du är en trygg skåning!



Far



Kommentera här: