11 dagar .... inge bra alltså!!

Nää .. 11 dagar e alldeles för lång tid ..... kan inte alls vara bra!! Jag säger bara ... sluta NU ;)

Vet ni vad?? Jo .. trots massa tjohejsan med jobb, träning & storhandling  igår- så blev det dans iallafall .o) Även om jag inte planerat för det ..... även om jag innerst inne skulle tyckt det var rätt skönt att inte göra något på torsdagskvällen - så blev det dans efter oväntade ord .o) Du e bäst!! Men dansen blir inte riktigt den samma om man inte hunnit förbereda sig och man stressat runt. Fast det var kul ändå ...... men det tråkiga är att nu e' sommardanserna slut. Fast jag ska inte hänga läpp för det ..... Öviksmaran är juh redan om 14 dagar :o) Jag & the Bruders ska ha såååå skoj!! Vin, skratt, surr .... och lite dans med såklart!!

Idag har Tindra & jag varit på Timrå Ridstadion på T's första ridlektion :o) Hon var sååååå laddad för detta så hon var alldeles sprallig! Dagens lektion gick igenom hur man uppträder i stallet, hur man går in till hästen, vad man använder för borstar vid rykt, hur sadelkammaren fungerade, hur man ryktade & vad som komma skall :o) Ett glatt gäng med tjejer i 7 årsåldern hade det riktigt skoj.... Ridläraren Ida var oXå bra .. pedagogisk & kunnig.
Tindra var lite blyg & hade svårt för att ta för sig - men det släpper juh efter några gånger .... men hon borstade och provade att kratsa en snäll liten häst som hette Molly :o) Det här kommer bli så roligt ... och som förälder får man hjälpa till väldigt mycket - speciellt när man barnen inte vet eller kan göra så mycket med hästarna. Jag har även sagt till Tindra att ridkläder e' på väg ..... har köpt 2 par ridbyxor, 1 hjälm, 1 säkerhetsväst, ridstövlar, strumpor, vantar  m.m för 1000:-  på blocket som kommer med bussgods här i dagarna!

Springer mot ridstadion...


Utanför stallet


Hästen som Tindra ryktade - Molly


Genomgång - var sadlarna hänger


Detta är ett träns.....

När  vi kom hem - så hämtade vi Ebba hos Sigrid ... körde ner på Tempo i Indal & hämtade ut ett STORT paket från H&M och sen besökte vi Pizzerian i Indal (första gången i hela mitt liv som jag äter på själva pizzerian - kors i taket - har bara bott här i 6½ år).

Imorgon kommer Peder & Anna & Johanna och äter sushi hos oss - så jag ska iväg och handla lite färsk lax & tonfisk så det blir riktigt goda bitar tomorrow :O) Mumsisch!!

Ha det bäst & pöss på näsan!!!
1 Mor och Far:

skriven

Va ni är duktiga hur hinner ni med allt. Vi bara berundrar er. Kul med Tindras ridnig. Vi finns alltid här så ni vet. Älskar er alla, kramen och puss. Mor och Far Vi vill oså äta sushi.. ska ju på fest i Höllviken imorron.

Kommentera här: