Kalajsa !!

Idag kom farmor, farfar och Ellen hit för att fira Ebba som bli 4 år nästa vecka på onsdag *ler* Vi åt tårta som farmor bakat och Ellen dekorerat *gött* Ni vet ... en sån goooood maräng/sockerkakatårtsbotten med grädde på *mmmm*

Ebba fick ett sött set med kjol, skjorta och strumpbyxor - två dinosaurie ägg och en pumpalampa. Hon tycket hon fick lite lite saker - men jag fick förklara att hon får mer av oss och mormor & morfar å moster å andra på torsdag när hon fyller år på riktigt :)

Paketöppnar daXs



Ebba glad


Hmmm - mysko känsla .... dinosaurieägg


Ebba hjälper Ellen med tårtan


Blåser ut 4 ljus


Gäster


Me is cooking litta kaffe


Efter tårtan gjorde jag rabbemos ... å vad tusan e rabbemos?? Jo - rotmos på skånska :) Skånska lektion nummer 1 ;) Vassego!! Så då smaskade vi i oss rotmos och fläskkorv med Jonnys senap *gött*

Annars har dagen ägnats år städning - eftersom vi får stooooooorbesök imorgon kväll *ler* Sötaste mor o far o Johanna o Olivia kommer imorgon - landar med planet 2050 :o) Tjohooooo !! Vad mys det ska bli !!

Såg tre stjärnfall ikväll-och eftersom tre e ett magiskt nummer - så blev det toppen - eller inte .. eller vad vet jag. Kändes inte som det ikväll iallafall .... tungt och kallt ..... men lite varmt :o) Klumpar hit och klumpar dit !!

Igår var jag och dansade i Hudiksvall på Glada Hudik maran :) Det var himla trevligt och dansant !! 7 timmars dans är toppen - dock så dansade jag inte 7 timmar totalt - men kanske 5 :) Drack juh faktiskt lite alkohol mitt i alltihopa *ler* Hade juh chaufför - så varför inte? Jag och Ankan och Danne drack vin i bilen till Hudik - Johanna var inte sugen och Magnus J var juh bilägare och chaufför så han fick inte heller nå vin!! Fick massera Ann-Katrin på vägen ner i bilen - för hon hade massa ont i skulderbladet - å det e juh inge bra om man ska dansa .....
Väl inte på folkets hus i Hudik dansade jag massor - men det var rätt trångt och man fick sig lite slag här och där - jag fick en armbåge rakt i skallen - å det gjorde riktigt ont- smärtan dunkade i takt med musiken. Sedan blev jag och Emelie lite sugna på nått drickbart med procent - så vi köpte varsin redbullvodka - å det var gött !! :) En goody goody kväll med roligt sällskap !!

Hade även lite ansiktmålning på tjejerna här hemma på lördan .... å då blev de sååå här söta ;)


Amelia, Ebba & Sigrid


Akvariumtjejerna Ebba & Sigrid


Fjärilen Amelia


Prinsessan Tindra

Ha det bäst och pöss på näsan !!!
1 Anonym:

skriven

Ses snart :) Puss la familja..

Kommentera här: