Pepparkaksgummor :)

Då sitter man här igen - snön faller med väldig fart ute - så imorgon blir det massa bus i snön - efter att vi hängt upp julgardiner och julstjärnor och satt upp adventsljusstakar :)

Det blev en sväng ut till Birsta- och vi kom hem med två enkla adventsljusstakar, minst 1 kg lördagsgodis, ännu ett par julgardiner ..... men inga skor. Vi var in på skopunkten - men hittade inga som vi köpte ... så det blir till att kolla i några andra affärer sen.

När vi kom hem så röjde Magnus & Tindra i hennes rum ...... slängde nog två proppfulla ICA-kassar..... men nu är där lite mer ordning. Ebbas rum får vi ta imorgon om vi orkar ... för där blev det bara en vanlig städning.

Tjejerna började sedan baka pepparkakor - men två av dem tröttnade rätt snabbt och ville iväg och åka skridskor istället. Så jag och Ebba fick fortsätta kavla och baka ..... medans de andra stack ner till isplanen.





Ikväll har det bara varit en lugn och stilla kväll .... vi är rätt trötta allihopa. Tror vi kommer gå och lägga oss alldeles för tidigt för att vara en lördag.

Jag & Mangan käkade efter att tjejerna gått och lagt sig - det blev fläskfilé m. smörstekta champinjoner i en svampsås tillsammans med färsk pasta (fettucini eller nått) och en smarrig bönsallad plus ett glas vitt vin alá RELAX *gött*

20 dagar kvar ...... nedräkningen fortsätter *smajl*


*Mer pepparkakshjärtan åt folket*

Ha det bäst & pöss på näsan!!!

~Tack för att du finns ~

Jag har placerat min blogg i Sundsvallbloggkartan.se!
1 Dilan Amin:

skriven

Godkväll (:

Vad gör du?



/ www.mramin.blogg.se

2 Johanna:

skriven

Vad härligt det ser ut.. Imorgon ska vi baka lussebullar och sätta upp stakarna :) Hoppas det blir mysigt..brukar vara mer mysigt i fantasin än i verkligheten..! Glömde ringa innan vi åkte till Bo ohlsson men jag ska ut o handla kallapr i malmö hade jag tänkt så jag ringer o hör om en julklapps lista sen.. Älskar dig! Olivia saknar sin moster!! Puss

Kommentera här: