En myskväll med gott sällskap & fika ;)

Oki, nu får jag vara frisk !! Så det e så !! Låg däckad i feber igår - sov mellan 7.30 och 16.30 *blä* Idag sov jag mellan 7.30 och 12.30 sen kände jag mig ganska OK :) Fast jag svettas juh som en gnu så fort jag gör något dock - å det e' rätt otäckt faktiskt. Men jag har varit lite duktig - för jag har tvättat hela tre maskiner med tvätt :) FiXat ett antal frågor till lördagens frågeslinga. Har även lagt ihop kläder som ska hem till kusin Nelly - typ 6 påsar - ojojoj - det e' mycket kläder det !!

Kenneth & Helena är här på besök - å det är väldigt trevligt. Vi bjöd på spaghetti & köttfärssås och nu på kvällskvisten har Magnus bakat en god kladdkaka som serverades med grädde där han vispade i frysta hallon :) Killen kan ;) Nu sitter vi alla och tittar på X-men och är väldigt imponerade av alla mutanter!!


Kenneth & Helena myser i soffan


Magnus myser i fåtöljen


Kladdkaka & hallongrädde

Tindras skol- och fritidsvecka har varit bra - men hon är otroligt trött när hon kommer hem från fritids. Stackaren bara gnäller och gråter och tycker vi är världens taskigaste föräldrar. Men det blir nog bättre när hon är van vid det nya. Igår fick hon sin första läxa - de skulle ha med sig två saker som rimmade. Tindra valde en ko och en sko :) Hon kom på massa rimljud - men bestämde sig för just ko och sko :) En riktigt duktig tjej !!!

Ebba följde med Sigrid hem idag - Veronica hämtade dem kl 14 och Ebba ville hem redan kl. 15 - men på något sätt så lyckades hon få lilltjejen på andra tankar. Så kl. 17 kom hon hem - Åsa sjutsade henne hit. Å det tackar jag för - eftersom jag var i full gång med maten då :)

Imorgon är det fredag å då blir det mys med lite popcorn & cheeseballs ..... sen är det helg :)

Gud vad less jag vart idag då jag inte kunde åka å dansa till Zlips och säsongsavslutningen på Ånäsparken *suck* Bojkotta febern säger jag bara !! Men men .... det e inte så långt kvar till Öviksmaran - då lär jag juh dansa hur mycket som helst :)

Ha det gött och pöss på näsan !!
1 Johanna:

skriven

Så skönt att du håller på att bli frisker syster!! tycka synd om Jag har oxå bakat kladdkaka idag & bjudigt svärföräldrarna på d! :) Nu ligger staffan och olivia och sover..staffan skulle bara natta henne men somna själv ovanligt ;) Hälsa tjejerna med världens största moster kram! PUSS

2 Snart 50 åring:

skriven

Fy va synd om dig att du gått och blivit sjuk, just nu när ni har festen och tänka på. Själv är jag nog rätt klar inför lördag ska inhandla det sista idag blir det. Har varit hos kusinen din Sofia och ätit en god supé och kollat in hennes fina lägenhet, Sofia är en söt och trevlig tjej. Ni får ha en trevlig fest på gräddhyllan i Indal, vi tänker ha det jätte trevligt här på Wulfs i Vellinge. Puss Mojan. Hälsa och pussa och krama till Tindra och Ebba, Magnus med.

3 Far:

skriven

Ja, då får man hjälpa mojan med det jag kan hjälpa till med inför dee greet daj :-)



Se nu till att bli av med baseluskerna...



Kram från far din =)

Kommentera här: