Då har den beryktade gatufesten varit ...

... å det var trevligt :) Massa folk dök upp, vi grillade och pratade och drack och dansade!! Verkligen skoj - det måste vi göra om nästa år ;) Dock tyckte jag att festen blev lite avslagen för tidigt ... men så är det :) Många olika åldrar och olika folk- då blir det som det blir!! Vi höll iallafall ut till en stund efter 00 - några höll visst på några timmar till - musiken hördes långt in på natttimmen ;) Det var mycket förberedelser och tur att vi var så många som ville hjälpa till. Men vill man ha fest så är det bara till att engagera sig - å fest vill väl alla ha - eller? ;)

Jag och Lena fiXade med lite tipsrundefrågor på fredagskväll över ett glas vin - sedan gick vi ut och styrde upp tältbygget :)


Jag med datorn i knäet i Lenas soffa :)


Tältbygge


Tältbygge

Sedan på lördagen var det daXs att sätta upp tipsrundan, göra snyggt inne i tältet, blanda bål och göra vid sig själv :) Å innan dess hann jag och Tindra & Ebba åka in till Kovland och kolla på en fotbollsmatch, hämta lite grejjer på mitt jobb, åka å handla lördagsgodis och åka in till stan :) Puh, lite lätt stressad kände jag mig. Magnus var hemma och gjorde helt underbara kakor ... mmm ... vad duktig han är :) Farmor & Ellen kom till oss vid 16 tiden och tog över ansvaret för Tindra & Ebba och det tackar vi för - då man kan slappna av på ett annat sätt då barnen inte är med på fest.


Jag & Lena smakar av bålet....


Jag - redo för en kväll på gatan ;)


Mittemot hade vi två söta systrar - Ida & Linnea


Emma & Lena satt brevid .....


Magnus & Jag ... alltså Karolina ;)


Lena & Peter


Grillning på hög nivå ....

Farmor gick upp med Tinda & Ebba idag - vilket var lite skönt eftersom sängen är rätt skön efter en natt på gatan ;) Men vid 1030 klev jag upp på riktigt och började packa en lite väska till Ebba eftersom hon skulle följa med farmor upp till Edsele i några dagar. Sedan gick farmor, Ellen, Tindra & Ebba till kyrkan på en gudstjänst ... hihi .... våra barn gillar kyrkor - hmm - vad ska det bli av dem? Men de hade visst varit de ända besökarna i kyrkan - så prästen fiXade ihop något som barnen gillade :) Spännande ;) När kl. blev 13 var det daXs för Tindra och mig (+ Amelia & Lena & Simon) att åka in till stan på tjejernas dans. Det gick riktigt bra även denna gången. Själv passade jag på att gå ett varv på H&M och köpa lite hudvårdsgrejjer och makeup till mig och utegympakläder till Tindra.


Tindra & Amelia - ombytta för dans


Amelia & Tindra på scen ;)


Tjejerna spanar in på dansgruppen som tränade efter dem

Sedan for vi hem, då var Tomas & Madde på besök och Magnus stod och gjorde lasagne i köket. Efter maten gick jag & Magnus & Tindra en sväng runt Ljusstake å spana in läget :)

Imorgon fyller mor, mormor år ...... hela 50 år !! Spännande - men synd att vi inte var nere och firade henne nu igår. Men men, det kostar lite väl mycket att ta sig ner tyvärr !! Men de kommer juh upp hit när Ebba fyller 4 - å det är rätt snart.

Nu sover Tindra och Ebba sover hemma hos farmor - så vi får se hur många dagar lillbruden blir där!!

Ha det bäst och pöss på näsan !!
1 50 åringen:

skriven

Niger och tackar för jättefin blomsteruppsättning jag fick idag på min stora DAG. Kramar och pussar från Ann-Sofie Mor och mormor. Idag ska det firas i Bokskogen med mannen min.

2 Gift med 50åringen :-):

skriven

Hej Karolina!



Mycket gjort på kort tid! Tur att Du blev frisk.

Nu har mojan o jag avnjutit en plankstek a la oxfile. Mätt...



Bokskogen blir det en annan gång.



Ha en skön kväll o pussa alla sötnosar från mig ;-)

Kommentera här: